Ezt persze nem hiszi el, ugyanúgy van, mint a biztosítós. Azt képzeli, hogy bejut, akkor úgyis elad. De nálam nem ad el, mert soha nem vásárolok olyat, amelyre nincs szükségem. Ugyebár én mindig listát írok vásárlás előtt…
Akkor, amikor MLM-es looser barátunknak kifogy a csodafegyvertár és itt lenne az ideje távozni, elkezd fenyegetőzni és vádaskodni, fröcskölni, fikázni, hisztizni és okoskodni. Persze ilyenkor szoktak azonnal repülni.
Az utóbbi időben, ha az MLM-es profin felhív hideghívásban, tud időpontot egyeztetni, tudja két mondatban definiálni magát és a cégét, beengedem.
Ha pontosan meg tud jelenni, tud kérdezni, és tukmálás nélkül eladni, és a terméke valami ajándéknak talán megfelel, még akár veszek is tőle.
Azonban ha elbukik, akkor röpül. Utálom a loosereket, az okoskodó szakértőnek látszó mosott öltönyös idiótákat.
Arra a kérdésre, hogy mióta van a cégnél, általában az effajta nem tud válaszolni, mert nem mer válaszolni. Nem meri vállalni a kezdetet és ennek megfelelően nem lesz sikere.
Az ilyenek hiénáznak Facebookból telefonlistát, az ilyenek hivatkoznak a 20 évvel ezelőtti évfolyamtársunkra, mint közös ismerősre, az ilyenek nem beszélnek üzletről telefonon.
Én, amikor bármit elkezdtem, elmondtam, hogy mit és mióta csinálom. Elmondtam, hogy azért hívtam fel az ügyfelet, mert rajta keresztül lehetőségeket keresek az értékesítésre. Két mondatban elmondtam, ha megkérdezték, hogy mivel foglalkozom, és soha nem akartam bejutni olyan helyre, ahol semmi értelme, hogy ott vagyok.
Ha kaptam egy határozott nemet, akkor örültem neki. Ha valaki azt mondta, hogy a termékem, vagy szolgáltatásom nem érdekli, akkor elfogadtam. Ha valaki elmondta, hogy neki nem rám, hanem valami, vagy valaki másra van szüksége, akkor tudtam építőleg támogatni abban.
Sokszor még, ha tudtam telefonszámot is adtam a másik (olykor kunkurens) cég elérésére.
Miért tettem? Mert mindig megengedtem magamnak, hogy hibázzak.
Soha nem gondoltam azt, hogy ha valaki nem vesz tőlem, az engem bánt.
Ha nem vesz, nem vesz. OK. De mindig emberként tiszteltek. A bizalmat az őszinteség és az ügyfél emberszámba vétele építette.