Konkurencia kezelés

Egy cég minél jobban vergődik, annál rosszabb döntéseket hoz.

Néhányszor megjelentem a piacon, mint induló üzlet és természetesen valakinek a konkurenciája lettem.

Szinte mindig felbőszültek az addigi piaci szereplők -talán joggal- hogy egy újabb konkurens színre lépett, azonban ezeket a felbőszült cégeket soha nem értettem.

  • Nekik volt mútjuk– nekünk nem,
  • Nekik volt tapasztaltuk– nekünk nem,
  • Nekik voltak embereik – nekünk nem,
  • Nekik volt szállítóeszközük– nekünk nem,
  • Nekik volt ügyfélkörük- nekünk nem,
  • Nekik voltak régen futó reklámjaik – nekünk nem,
  • Nekik volt működő marketingjük– nekünk nem,
  • Nekik voltak kialakult beszállítói kapcsolataik – nekünk nem,
  • Nekik volt sokmindenük, ami nekünk nem, mégis úgy érezték, hogy ebben az óriási versenyelőnyben ők hátrányt szenvednek….

 

Való igaz, ezt mi és ők saját maguknak mindig bebizonyították.

 

Hogy mivel?

Azzal, hogy veszélyhelyzetet éreztek, és elkezdtek vergődni, harcolni, ahelyett, hogy mindent csináltak volna úgy, mint régen, csak egy kicsit jobban.

Az önfejlesztés helyett átmentek önsajnálatban, és az energiáikat a minőség fokozása helyett a harcra fordították.

Csapdának érezték a helyzetet, és valóban csapdába is estek. Hasonlítottak az orvvadász hurkába futott állathoz. A kívülálló tudja, hogy minél jobban vergődik, annál jobban szorít, de ő nem, mert veszélyben van.

Mi a jó a vergődő konkurensekkel? Elsősorban az, hogy annyi rossz döntést hoznak, hogy semmit nem kell velük tenni, kinyírják magukat.

 

Sokan csodálkoztak, amikor elmondtam, hogy soha nem szidjuk a versenytársakat, néha még ügyfeleket is küldünk hozzájuk, általában megengedjük, hogy ugyanott hirdessenek, ahol mi, és végignézzük a vergődéseiket és az öngyilkosságaikat, miközben mi tesszük a dolgunkat és előbb utóbb

  • Nekünk lesz múltunk– nekik már nem.
  • Nekünk lesz tapasztalatunk– nekik már nem.
  • Nekünk lesznek embereink – nekik már nem.
  • Nekünk lesznek szállítóeszközünk – nekik már nem.
  • Nekünk lesz ügyfélkörünk– nekik már nem.
  • Nekünk lesznek régen futó reklámjaink– nekik már nem.
  • Nekünk lesz működő marketingünk– nekik már nem.
  • Nekünk lesznek kialakult beszállítói kapcsolataink – nekik már nem.
  • Nekünk lesz sok mindenünk– nekik már nem.

 

Pedig nyugodtan megférnek egymás mellett a versenytársak, egészséges versenyben mindenki jobbá, edzettebbé válhat, ami a szakterületnek és az ügyfeleknek lenne a legjobb.

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on reddit
Share on skype

További cikkek

Üzleti vállalkozásfejlesztési blog

Ügyfélszolgálat

Vannak, akik erről könyvet írtak, többek között ajánlom az ÜGYFÉLSZOLGÁLAT FELSŐFOKON c. könyvet. Igyekszem összefoglalni vázlatosan, hogy mit is jelent ez, hogy ügyfélszolgálat, és miért érdemes jól csinálni.

Tovább olvasom »
Üzleti vállalkozásfejlesztési blog

Vállalkozó maradok

Korábbi bejegyzésemben ecseteltem, hogy hogyan válhatsz vezetővé. Tudom, hogy van, akinek ez nem szimpatikus, vagy nem akar vezető lenni.

Tovább olvasom »
Publikációk, írások

Borravaló

A borravalót létét, nemlétét nem az dönti el, hogy milyen volt az étel, hanem az, hogy a kaját felszolgáló ember milyen volt.

Tovább olvasom »