A cég fejlődése

Céget fejleszteni sokféleképpen lehet. Minden vállalkozó tudja, hogy cége számára mi lenne a következő lépés.

Azt tudja, hogy mi lenne, de miért lenne? Mért nem azt tudja, hogy mi lesz a következő lépés?

Megint visszakanyarodunk a feltételes módhoz, amit ugye nem használok, ennek megfelelően soha nem tudtam mit kellene tennem, csak azt tudtam, hogy mit fogok tenni. Tudtam, hogy mi lesz a következő lépés.

Cégvezetőkkel folytatott beszélgetéseim során hallottam ilyeneket:

“Ha lenne pénzünk, akkor vennénk egy új teherautót. Ha lenne rá lehetőségünk, akkor csináltatnánk jobb weboldalt.”

Ha lenne, ha volna, kéne, kőne, stb…undorító feltételes mód….

Ezekben az esetekben vissza szoktam kérdezni:

  • Ha vennél egy új teherautót, akkor mi lenne?
  • Ha lenne jobb weboldalad, akkor ez miért lenne jó?

 

Mindenki azt válaszolja ezekre a kérdésekre, hogy több lenne a bevétel, jobb lenne a munka.

Tehát tudja, hogy a bevételt növelni kell, a munkát jobbá, könnyebbé kell tenni, de szép csendben megvárja, hogy cégfejlesztés hiányában tönkremenjen az üzlete.

De azért nem fejleszt, mert nincs rá pénze. Gondolhatnánk, azonban ez nem igaz. A cégfejlesztések ma Magyarországon teljesen máshogy működnek, mint ahogy szerintem jó lenne.

A cégek olyan dolgokban és fejlesztésekben gondolkodnak csak, ami valóban nem az ő dimenziójuk, ami reális lenne, azt pedig beárnyékolja az irreális ábránd.

 

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on reddit
Share on skype

További cikkek

Üzleti vállalkozásfejlesztési blog

Fröcsögés

„Fröcsög a g…!” Életemben egyszer rádöbbentem, hogy mi az a szakmaszeretet.

Tovább olvasom »