Vedd a bátorságot és hallgass a szívedre és megérzéseidre

Steve Jobs 2011. október 5-én meghalt. Valóban bátor volt.

Nekem egyet sikerült megtanulni tőle: A lécet olyan magasra kell tenni, ahová még senki nem merte. Érdekes, mert megy ez nekem is kicsiben, felfoghatatlan, hogy ő ezt hogyan csinálta ilyen nagyban. Talán úgy, hogy ő is odatette a lécet, ahová még senki nem merte.

Mi az ilyen gondolkodásnak az alapja? Nem általánosítanék, mert nem tudom, hogy Jobs hogy gondolkodott, én csak a magam verzióját írom.

Azzal, hogy mennyi mindent köszönhetek annak, hogy bátor vagyok.

Ez lehet, hogy úgy hangzik, hogy különb vagyok mint más, én nem úgy érzem, csupán nem vagyok gyáva és nem halogatok dolgokat.

Sokszor arra gondolok, hogy a tökéletes dolgok nem léteznek még, azokat létre kel hozni, és akkor rájövők, hogy ez valóban nagyképű kijelentés.

A tökéletes dolgok igenis léteznek, csak még nem találtuk meg mindet, vagy nem hoztuk létre őket. Ha valamit kitalálunk, mert vagy nem találjuk a világban, vagy amit találunk nem túl jó, akkor csak úgy érdemes bárminemű megvalósításnak nekiállni, hogy az valóban tökéletes lesz.

Sajnos ez sok embernél megakad az önbizalom, vagy tudáshiány miatt, azonban sok sok kiváló tudású ember létezik, és a legtöbbjüknek van önbizalma, de nincs bátorsága olyat alkotni, ami tökéletes. Mindig belemennek az egyszerűség kedvéért valami kompromisszumba, ami persze a minőség rovására meg. Jó ez így is…

Hát valóban jó, csak nem biztos, hogy arra, amire eredetileg szerettük volna. Halálom, ha találok egy terméket, ami csak kicsit tudja azt, amire kitalálták. Tele van a világ ilyenekkel, ugyanis minden ilyen termék azon téveszme miatt jön létre, hogy elsőként meg kell nézni az árát, az eladhatóságát és azután kell megalkotni azt.

Ebből a logikából egyenesen az következik, hogy aminek kitalálták az árát, a tartalom kizárólag azon kereteken belül képes kialakulni. Ha a tartalom, funkció, forma, minőség nem árfüggő, akkor bármi létrejöhet, és ez a bármi jobban fog hasonlítani a tökéleteshez, mint az árkeretbe szorított hasonló termék.

Nem fogok Apple reklámot csinálni, de biztos vagyok benne, hogy az én számítógépem jó. És abban is biztos vagyok, hogy a legolcsóbb a piacon. Ez hogyan lehet?

Egyszerű. Az Apple olyan gépeket alkot, amelyek jók. Megcsinálják, és beárazzák. Az árcédula elsőre ijesztő, másodszorra is, csak évek múltán válik emészthetővé az ár. Egészen egyszerűen azért, mert a tökéletes termékek kizárólag olyanoknak valók, akik hosszú távra terveznek.

Én évente elfogyasztottam egy laptopot nem a legolcsóbb fajtákból, ahogy használom és amennyit használom mondhatni így normális volt.

Mióta Apple-t használok, azóta már megspóroltam egy csomót, mert nem kell évekig gépet vennem és nem kell bosszankodnom az újratelepítések miatt…

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on reddit
Share on skype

További cikkek

Üzleti vállalkozásfejlesztési blog

Kommunikációs zűrzavarok

Nem árt, ha egy vállalkozó megfelelően kommunikál. Nem elég valamit elmondani, akinek mondjuk, meg kell, hogy értse, ha megérti, kell, hogy tudja alkalmazni, ezért, ha már a gondolatátvitel első lépcsőjén vannak hibák, kevés az esély arra, hogy a másik meg is értse az információt és még alkalmazni is tudja.

Tovább olvasom »
Üzleti vállalkozásfejlesztési blog

Vállalkozó maradok

Korábbi bejegyzésemben ecseteltem, hogy hogyan válhatsz vezetővé. Tudom, hogy van, akinek ez nem szimpatikus, vagy nem akar vezető lenni.

Tovább olvasom »
Üzleti vállalkozásfejlesztési blog

Bemutatkozás

Nágel Balázs vagyok, cégvezető. Tudom, hogy ez nem elég inspiráció ahhoz, hogy továbbolvass, de ha kíváncsi vagy, és elkötelezett a céged fejlesztése iránt, érdemes tovább olvasnod.

Tovább olvasom »