Vállalkozói szabadság 4. rész

Negyedik lépés a hatékony időgazdálkodás felé: MEETING, MEETING, MEETING!

Egy cég ettől látszik komolynak. Ez masszírozza a vezetők egóját, hogy sokan leülnek és hallgatják őt. Kevés az olyan cég, ahol van értelme a meetingeknek, ahol szükséges, hogy sok ember üljön le és merengjen a számokon, a statisztikákon. Nem vagyok meetingellenes, de abban az aspektusban, ahogy azt sokan értik (unalmas, hosszú, feleslegesnek tűnő, agymenés stílusú, egó-fitogtató) nem sok értelmét látom.

Feladatorientált, vagy eredményorientált vagyok?

Korábban ezt már kiveséztük. Ha az eredmény a fontos, akkor ha meetinget hívunk össze, akkor határozzuk meg annak a céljait, és röviden, lényegre törően úgy folytassuk le, hogy ezeket a célokat el is érjük.

Nem árt, ha előre tudnak a kollégák arról, hogy mi is lesz a meetingen. Én ezt úgy csinálom, hogy van egy megosztott, szerkeszthető táblázat, ahová felírom a témákat és azt, hogy ezekben a témákban mi a cél:

Hibás meeting-témafelvetés:

Pl.: Új termék bevezetésének megbeszélése. Azért hibás, mert túl általános. A meeting átmegy brainstormingba. Az is jó dolog, de most nem az a cél.

Helyes témafelvetés:

Új termék bevezetéséhez a végleges webszöveg elfogadása. Felelős: Jóska, Pista, Gizike. Előkészítési határidő: kedd. Írásbeli véleményezést várunk: Tomitól, Gézától, Sanyitól, szerda délután 2-ig. Véglegesítés: Csütörtök délután 2-ig. A pénteki meetingen az a cél, hogy az összes értékesítő lássa, hogy mi fog felmenni a webre.

Különbség a két megközelítésmód között:

  • Az első könnyen átmegy brainstormingba, mindenki bele fog szólni. Órákig megy az okoskodás, olyanok is döntéseket akarnak hozni, akik nem értenek hozzá, nem ismerik a háttérinfókat és nincs joguk dönteni.
  • A másodikban a hozzáértők kidolgozzák a szöveget, és csak tájékoztatják a többieket az elvégzett munkáról.

 

A cél tehát az a fent említett példában, hogy megismerjék a website kommunikációját, nem az, hogy beleszóljanak, hogy mi legyen a szöveg.

 

“Fontos, hogy a meeting vezetője moderátor legyen, minden témához rendeljen időtartamot és előre közölje a kollégákkal, hogy mennyi időre lesz szükség a tárgyalásra.”

 

Mindenképpen fejeződjön be a tárgyalás a megadott idő alatt, ne szórakozzunk senki idejével.

Ha elhúzódik, annak az alábbi okai lehetnek:

  • Nem volt a témafelvetés és az előkészítés egyértelmű.
  • Nem tartottuk be az időt.
  • Rosszul ment át az információ, nem moderálta a vezető jól.

 

Annak érdekében, hogy ezeket elkerüljük, csak a jól előkészített témákat engedjük be a meetingre. Tartsuk az idősávokat, ha látszik, hogy nem érjük el a kitűzött célokat, beszéljük meg, hogy ezt egy másik meetingen folytatjuk.

Neked, vezetőnek nincs időd felesleges szócséplésekre. Neked hatékony munkavégzésre van szükséged.

 

Tarts célratörő meetingeket a céged és kollégáid fejlődése érdekében!

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on reddit
Share on skype

További cikkek

Üzleti vállalkozásfejlesztési blog

Vállalkozói szabadság 2. rész

Második lépés a hatékony időbeosztás felé: a naptár! Lehet, hogy hihetetlennek hangzik, de a vállalkozók többsége csak ímmel-ámmal használ naptárat. Csak a kiemelten fontos eseményeket írják be, vagy még azt sem.

Tovább olvasom »
Üzleti vállalkozásfejlesztési blog

Short 1: Marketing 1

Mióta teljesen egyetértek vele, hogy csak Mohamed mehet a hegyhez, azóta nem megyek sehova.

Tovább olvasom »
Üzleti vállalkozásfejlesztési blog

Az értékesítés akadályai

Az értékesítés nem egyszerű feladat, de nem hiányozhat egy cég életéből! Kommunikációs és marketing akadályokról lesz most szó.

Tovább olvasom »