Vállalkozói szabadság 4. rész

Negyedik lépés a hatékony időgazdálkodás felé: MEETING, MEETING, MEETING!

Egy cég ettől látszik komolynak. Ez masszírozza a vezetők egóját, hogy sokan leülnek és hallgatják őt. Kevés az olyan cég, ahol van értelme a meetingeknek, ahol szükséges, hogy sok ember üljön le és merengjen a számokon, a statisztikákon. Nem vagyok meetingellenes, de abban az aspektusban, ahogy azt sokan értik (unalmas, hosszú, feleslegesnek tűnő, agymenés stílusú, egó-fitogtató) nem sok értelmét látom.

Feladatorientált, vagy eredményorientált vagyok?

Korábban ezt már kiveséztük. Ha az eredmény a fontos, akkor ha meetinget hívunk össze, akkor határozzuk meg annak a céljait, és röviden, lényegre törően úgy folytassuk le, hogy ezeket a célokat el is érjük.

Nem árt, ha előre tudnak a kollégák arról, hogy mi is lesz a meetingen. Én ezt úgy csinálom, hogy van egy megosztott, szerkeszthető táblázat, ahová felírom a témákat és azt, hogy ezekben a témákban mi a cél:

Hibás meeting-témafelvetés:

Pl.: Új termék bevezetésének megbeszélése. Azért hibás, mert túl általános. A meeting átmegy brainstormingba. Az is jó dolog, de most nem az a cél.

Helyes témafelvetés:

Új termék bevezetéséhez a végleges webszöveg elfogadása. Felelős: Jóska, Pista, Gizike. Előkészítési határidő: kedd. Írásbeli véleményezést várunk: Tomitól, Gézától, Sanyitól, szerda délután 2-ig. Véglegesítés: Csütörtök délután 2-ig. A pénteki meetingen az a cél, hogy az összes értékesítő lássa, hogy mi fog felmenni a webre.

Különbség a két megközelítésmód között:

  • Az első könnyen átmegy brainstormingba, mindenki bele fog szólni. Órákig megy az okoskodás, olyanok is döntéseket akarnak hozni, akik nem értenek hozzá, nem ismerik a háttérinfókat és nincs joguk dönteni.
  • A másodikban a hozzáértők kidolgozzák a szöveget, és csak tájékoztatják a többieket az elvégzett munkáról.

 

A cél tehát az a fent említett példában, hogy megismerjék a website kommunikációját, nem az, hogy beleszóljanak, hogy mi legyen a szöveg.

 

„Fontos, hogy a meeting vezetője moderátor legyen, minden témához rendeljen időtartamot és előre közölje a kollégákkal, hogy mennyi időre lesz szükség a tárgyalásra.”

 

Mindenképpen fejeződjön be a tárgyalás a megadott idő alatt, ne szórakozzunk senki idejével.

Ha elhúzódik, annak az alábbi okai lehetnek:

  • Nem volt a témafelvetés és az előkészítés egyértelmű.
  • Nem tartottuk be az időt.
  • Rosszul ment át az információ, nem moderálta a vezető jól.

 

Annak érdekében, hogy ezeket elkerüljük, csak a jól előkészített témákat engedjük be a meetingre. Tartsuk az idősávokat, ha látszik, hogy nem érjük el a kitűzött célokat, beszéljük meg, hogy ezt egy másik meetingen folytatjuk.

Neked, vezetőnek nincs időd felesleges szócséplésekre. Neked hatékony munkavégzésre van szükséged.

 

Tarts célratörő meetingeket a céged és kollégáid fejlődése érdekében!

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on reddit
Share on skype

További cikkek

Üzleti vállalkozásfejlesztési blog

A kezdetek (a NordArt sztori)

Amikor az ADAX NEO-t kitaláltam, hogy Magyarországra hozom, akkor éppen egyik korábbi vállalkozásom hatalmas piacvesztés és a körbetartozások miatt csődbe ment.

Tovább olvasom »
Üzleti vállalkozásfejlesztési blog

Vállalkozói szabadság 1. rész

Az első lépés a tudatos időbeosztás felé. A kezdetén mindenki úgy képzeli el a vállalkozói létet, hogy ha majd beindul az üzlet, akkor az emberei termelik a pénzt, neki pedig már alig kell dolgoznia.

Tovább olvasom »
Üzleti vállalkozásfejlesztési blog

Black, or white?

Előző bejegyzésben ecseteltem a „negatív vállalkozói attitűdöt”. Folytassuk tovább, vizsgáljuk meg, hogy a kevésbé szimpatikus vállalkozó még mit is csinál?

Tovább olvasom »