Bankszámlák, telefonszámok, pontgyűjtő kártyák, átgondolatlan ügyek

Ön kinél bankol? Válasszon új akciós készüléket! Van pontgyűjtő kártyája? Hangoznak el ezek a szavak úton-útfélen.

Ha engedünk a reklám csábításainak, akkor lehet, hogy belemegyünk olyan szerződésekbe, amelyeket később megbánunk. Azonban, ha elutasítunk minden felkínálkozó lehetőséget, akkor biztosan elmegyünk a jobb megoldás mellett.

Ennek alapján nem egyszerű az élet…mármint az élet ezen oldala, mi a jó megoldás? Szerintem a tájékozottság.

Ez lehet, hogy jó ötlet, de akkor lépten-nyomon váltsunk bankot, vagy szolgáltatót?

Nem.

Azonban azt jó tudni, hogy a mai világban iszonyú erős versenyhelyzet alakult ki a szolgáltatók között és ebben a versenyhelyzetben ki vagyunk téve azoknak a veszélyeknek és előnyöknek, amelyekről csak akkor derül ki, hogy számunkra előnyt, vagy hátrányt jelentenek, ha alaposan megvizsgáljuk a kínálatot annak tükrében, hogy nekünk mire van szükségünk.

Ha az ige szavát idézzük és alkalmazzuk a kor kínálati világában, akkor rájövünk, hogy ma is aktuális: sok mindent szabad, de nem minden használ…

Pünkösd ünnepén azonban bíznuk kell a szentlélek bölcsességében, melyet valóban nem csak szükség esetén, hanem a hétköznapok rutinfeladataiban is segítségül kell hívnunk.

Lehet, hogy egy reklámszöveg jobban a zsebünkbe nyúl, mint ahogy azt szeretnénk, de lehet, hogy valódi előnyt kínál. Valódi tudást igényel a felelős döntés.

 

Aktuális hétköznapi tippem:

Kétévente vizsgáljuk felül a zsebünkben lapuló bankkártyát, a telefon és más szolgáltatók szerződéseit, biztosításainkat, a hűségkártyáinkat és mindent.

Azért kétévente, mert sűrűbben váltogatni túl nagy adminisztratív terhet jelentene, de két év alatt a világ változik annyit, a szolgáltatók is változnak annyit és mi is változunk annyit, hogy közel sem biztos, hogy a régi jól bevált dolgok körülöttünk most is jók. Lehetnek jobbak.

Ha a bankszámlánk díja évekkel ezelőtt 990 Ft volt havonta, lehet, hogy ma ugyanaz a bank díjmentes megoldást kínál. Ha nem volt szükségünk bankkártyára, most lehet, hogy jól jönne, ha viszont van, de nem használjuk, mondjuk le.

Ha évek óta 50 Forintért telefonálunk mobilon egy feltöltőkártyás szolgáltatásban, ma már létezik lebeszélhető havidíjú szerződés. Ha magukhoz láncolnak hűségkártyákkal üzletek bennünket, nézzük meg, hogy lehet e spórolni a hűséggel, vagy néha máshol is kellene vásárolni. Ha a lakásbiztosításunk korábban havi 2000 Ft volt, lehet, hogy ma megússzuk egy ezresből.

Érdemes néha utánajárni és pontosan megfogalmazni, hogy mire is van valójában szükségünk.

Kísérletek bizonyították, hogy egy átlag magyar család évente akár 50 000 Forintot tud megtakarítani tudatossággal. Egyszerűbben:

Ha tudjuk, hogy nekünk mi a jó, akkor tudni fogjuk azt is, hogy mi az, ami használ.

Sok sikert a változásokhoz!

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on reddit
Share on skype

További cikkek

Üzleti vállalkozásfejlesztési blog

Kommunikációs zűrzavarok

Nem árt, ha egy vállalkozó megfelelően kommunikál. Nem elég valamit elmondani, akinek mondjuk, meg kell, hogy értse, ha megérti, kell, hogy tudja alkalmazni, ezért, ha már a gondolatátvitel első lépcsőjén vannak hibák, kevés az esély arra, hogy a másik meg is értse az információt és még alkalmazni is tudja.

Tovább olvasom »
Üzleti vállalkozásfejlesztési blog

Syntax error

Ha ma megkérdezek 20-30 közötti fiatalokat, hogy miért nem vállalnak gyereket, akkor arra rendszerint az a válasz, hogy először előteremtjük a feltételeit, megalapozzuk az életet, karriert építünk, majd, ha eljön az idő, akkor.

Tovább olvasom »
Publikációk, írások

Borravaló

A borravalót létét, nemlétét nem az dönti el, hogy milyen volt az étel, hanem az, hogy a kaját felszolgáló ember milyen volt.

Tovább olvasom »