Kissé elkeseredve elindultam Norvégiába valami munkalehetőség után nézve, de ez a kirándulás inkább átment egy újabb lehetőségek megismerése- eltanulása irányába.
Emlékszem, hogy már a második napon volt 3 olyan vállalkozás-ötletem, amiről azt gondoltam, hogy azonnal meg kellene és meg is lehetne valósítani Magyarországon, mivel előtte is foglalkoztunk fűtésekkel, az I-re a pontot mégis a Norvég Designtanács Múzeumában tett látogatás tette fel.
Éppen arra sétáltam és láttam a feliratot, hogy az akkori éves dizájndíjátadás utáni kiállítás még látogatható. Közben kiderült, hogy minden ipari formatervező pályázik minden termékével a dizájntanács díjára, és a legjobbakból kiállítás nyílik.
A kiállítást érdekesnek találtam, mert sokrétű volt, volt postapult, bicikli, cumi, zuhanypapucs, hajó, mentőmellény, autós ülés stb…minden letisztult skandináv stílusban, a norvégok korát legalább 3, a világét 10 évvel évvel megelőző formatervek és prototípusok.
Mindenesetre a lényeg az volt, hogy megláttam a falon az ADAX NEO-t egy piros színű fűtőpanelt, és akkor már gondoltam, hogy ehhez még több közöm lesz.
Hazafelé a repülőgépen el is döntöttem, hogy az első dolgom az lesz, hogy felveszem a gyártóval a kapcsolatot, azonban tudtam, hogy ha ebbe belevágok, akkor azt nem lehet kicsiben csinálni. Mivel Magyarországon ez a termék még nem volt jelen, ésszerűnek tűnt jól kitalálni a dolgokat és piackutatni, így hát a munka ezzel kezdődött.
Mellette más norvég gyártó termékét (akinek volt hazai képviselet) egyre intenzívebben forgalmaztam, mint egyéni vállalkozó és sokáig a már működő és egyre jobb eredményeket hozó üzlet tartott vissza attól, hogy újat kezdjek.
Eltelt majdnem fél év, és szeptemberben kiforrott koncepcióval a fejemben megkerestem a gyártót. Elküldtem az első levelet, és emlékszem a válaszra, melynek ez volt a lényege: Örülnénk egy magyarországi képviseletnek, de a várhatóan csekély mennyiségek miatt próbálkozzon egy termékkel (ADAX NEO) és ismerje meg, lassan építse fel az üzletet…
A kezdeti szkepticizmus ellenére sikerült elérnem, hogy komolyan vegyenek, elkészült az első honlap, és rá két hétre megrendeltem az első szállítmányt a gyártó legnagyobb csodálkozására (ez 75 db fűtőpanel volt)
Akkora siker lett az ADAX NEO, hogy még ebben az évben eladtunk 400 db-ot. Ez történt 2008-szeptemberétől év végéig.
Pedig akkor kezdődött a válság. Mindenki sírt, hogy így a piac-úgy a piac…