A kezdetek (a NordArt sztori)

Amikor az ADAX NEO-t kitaláltam, hogy Magyarországra hozom, akkor éppen egyik korábbi vállalkozásom hatalmas piacvesztés és a körbetartozások miatt csődbe ment.

Kissé elkeseredve elindultam Norvégiába valami munkalehetőség után nézve, de ez a kirándulás inkább átment egy újabb lehetőségek megismerése- eltanulása irányába.

Emlékszem, hogy már a második napon volt 3 olyan vállalkozás-ötletem, amiről azt gondoltam, hogy azonnal meg kellene és meg is lehetne valósítani Magyarországon, mivel előtte is foglalkoztunk fűtésekkel, az I-re a pontot mégis a Norvég Designtanács Múzeumában tett látogatás tette fel.

Éppen arra sétáltam és láttam a feliratot, hogy az akkori éves dizájndíjátadás utáni kiállítás még látogatható. Közben kiderült, hogy minden ipari formatervező pályázik minden termékével a dizájntanács díjára, és a legjobbakból kiállítás nyílik.

A kiállítást érdekesnek találtam, mert sokrétű volt, volt postapult, bicikli, cumi, zuhanypapucs, hajó, mentőmellény, autós ülés stb…minden letisztult skandináv stílusban, a norvégok korát legalább 3, a világét 10 évvel  évvel megelőző formatervek és prototípusok.

Mindenesetre a lényeg az volt, hogy megláttam a falon az ADAX NEO-t egy piros színű fűtőpanelt, és akkor már gondoltam, hogy ehhez még több közöm lesz.

Hazafelé a repülőgépen el is döntöttem, hogy az első dolgom az lesz, hogy felveszem a gyártóval a kapcsolatot, azonban tudtam, hogy ha ebbe belevágok, akkor azt nem lehet kicsiben csinálni. Mivel Magyarországon ez a termék még nem volt jelen, ésszerűnek tűnt jól kitalálni a dolgokat és piackutatni, így hát a munka ezzel kezdődött.

Mellette más norvég gyártó termékét (akinek volt hazai képviselet) egyre intenzívebben forgalmaztam, mint egyéni vállalkozó és sokáig a már működő és egyre jobb eredményeket hozó üzlet tartott vissza attól, hogy újat kezdjek.

Eltelt majdnem fél év, és szeptemberben kiforrott koncepcióval a fejemben megkerestem a gyártót. Elküldtem az első levelet, és emlékszem a válaszra, melynek ez volt a lényege: Örülnénk egy magyarországi képviseletnek, de a várhatóan csekély mennyiségek miatt próbálkozzon egy termékkel (ADAX NEO) és ismerje meg, lassan építse fel az üzletet…

A kezdeti szkepticizmus ellenére sikerült elérnem, hogy komolyan vegyenek, elkészült az első honlap, és rá két hétre megrendeltem az első szállítmányt a gyártó legnagyobb csodálkozására (ez 75 db fűtőpanel volt)

Akkora siker lett az ADAX NEO, hogy még ebben az évben eladtunk 400 db-ot. Ez történt 2008-szeptemberétől év végéig.

Pedig akkor kezdődött a válság. Mindenki sírt, hogy így a piac-úgy a piac…

 

Azóta is sírnak, mi pedig dolgozunk immáron sokan, országos lefedettséggel, két bemutatóteremmel, komoly raktárral, autókkal, készlettel, biztosan, stabilan. Pedig azóta is válság van.

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on reddit
Share on skype

További cikkek

Publikációk, írások

Borravaló

A borravalót létét, nemlétét nem az dönti el, hogy milyen volt az étel, hanem az, hogy a kaját felszolgáló ember milyen volt.

Tovább olvasom »
Publikációk, írások

Fel nem épített várak

Fel nem épített várak, kiaknázatlan tehetségek, szürke egerek, átvert gyerekek azaz a leendő alkalmazottaim. Interjú a mai gyerekek félrecsúszott neveléséről.

Tovább olvasom »
Üzleti vállalkozásfejlesztési blog

2020 év végére

Egy évvel ezelőtt hogy tervezted az üzleti éved? Mit fogalmaztál meg célként? Milyen forgalmat prognosztizáltál? Mennyit akartál fejlődni?

Tovább olvasom »